Att vara ärlig

ja, att vara ärlig kan vara en av dom svåraste sakerna i hela världen. jag har under en tid ljugit för mina föräldrar för jag trott att jag skulle vinna på det. men man gör inte det. även fast man inte vill berätta sanningen för sina föräldrar för man vet inte hur dom kommer reagera, så måste man göra det. de jag ljög om inför mina föräldrar var att när jag var ute så berättade jag aldrig hela sanningen. jag ville inte riktigt säga vart jag var eller med vilka. det är inte så att de är nå fel på min vänner, absolut inte! men jag hade även svårt att vara den som var tvungen att gå ifrån, alltså gå hem tidigare än alla andra. jag hade svårt att förstå var ju hur oroliga mina föräldrar igentligen blev. 
 
i torsdags kände jag att jag måste få ett slut på allting. jag stod inte ut med mig själv helt enkelt. så jag gick oh samlade mod en hel dag innan jag berättade för mamma. jag visste inte riktigt hur jag skulle berätta eller hur hon skulle reagera, men de var bäst att bara få det gjort. så jag gjorde det. jag berättade exakt allt. varför jag gjorde som jag gjorde, hur jag vill få ett slut på det oh att jag tänker börja vara mera ärlig. jag sa att om hon har någon fråga om någonting så var det bara att fråga, för jag vill inte gå oh hålla inne massa hemligheter längre. iaf inte ifrån min mamma. jag insåg att det var inte rättvist mot henne.
 
idag var det pappas tur att få reda på hela sanningen. han förstod mig oh var glad över att jag insåg att jag var tvungen att ändra på mig.
 
så jag vet hur jobbigt det är att försöka berätta sanningen för nån men man vet inte hur. men spotta ut orden bara! de känns tungt oh jobbigt. men nu i efterhand när jag känner att mina föräldrar börja lita mera på mig oh inse att jag mognar också, så känns de faktiskt bättre. de tog lite tid för mig att våga göra det, men det är bara att berätta det, rakt igenom.
 
oh nu finns det säkert nån som tänker att de där var väll ingenting? jo, för mig var de det. jag ville ha hjälp men jag visste inte vad för sorts hjälp. men jag har mina fantastiska vännen och "Han", så jag är mer lycklig nu än vad jag någonsin har vart <3
 
/ Emmy
 
 

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg

Kontakt/hemlis : (bara jag som ser)


URL/bloggadress :


Vad har du på hjärtat? :