Framsteg

Igår efter hoppträningen hade jag inte mycket till energi så jag hoppade över att blogga med nu tänkte jag skriva lite om hur går dagen var :)

Vi värmde upp genom att göra enkla volter runt fyra koner, en per/sida. Fokusen låg inte på att hästen skulle gå i form eller så, utan mera att vi skulle känna takten i traven/galoppen och få med oss hästarna i svängarna. Tyckte det var en riktigt bra uppvärmningsövning faktiskt. Stokes tyckte nog det var lite jobbigt men han jobbade på riktigt bra! 

Sen började vi jobba lite mera. Vi körde en övning som heter 17/17 ("sjutton-sjutton"). Det innebär att man har tre räcken med 17 meter mellan alla. Man kan leka runt väldigt mycket med avstånden men jag hoppade på antingen 5 eller 6 galoppsprång. Även här jobbade Stokes på väldigt bra och var väldigt följsam. Lite stark var han i början men det blev bättre mot slutet.

Sen avslutade vi med en liten bana som bestod av 17/17, en oxer, ett smalt räcke med en "låda" under och en oxerserie med två galoppsprång mellan. Hindrena var inte så himla höga, kanske 70-80 cm men det var bra för då kunde man fokusera på känslan och takten istället för att det skulle gå skit och hindrena låg på 1-1.10m. 

Idag ska jag bara ut och gå med honom och imorgon ska jag in på Sveden och rida dressyr. På söndag ska jag vara hela dagen i Värmland så då får han troligen vila.




KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg

Kontakt/hemlis : (bara jag som ser)


URL/bloggadress :


Vad har du på hjärtat? :