* en fullkomligt galen ponny *

igår spenderades dagen på tävlingsplats! första gången Nicki och Stokes är på samma tävling. 
de fick syn på varandra och började gnägga och ha sig. vi gick en sväng tsm. men Emmy startade tidigare än mig och vi fick lov att skiljas åt vid framhoppningnen... 
nu bröt ett litet helvete ut i Nickis huvud. HON KLARADE INTE AV ATT LÄMNA HONOM.
hon gnägga, gnägga, gnägga, gnägga, gnägga och gnägga. gick en sväng ut i skogen och
ponnyn va fullkomligt galen. slängde sig, va super stirrig, va mer på 2 ben än 4, reste sig åt alla håll och backade ner i diken...........
 
Stokes gnäggade och liksom kände igen henne och pratade lite, lagomt.. 
aldrig sett Nicki SÅ ängslig och envis. 
 
jag va arg, irriterad och ledsen över hur hon bettede sig. en Nicki jag aldrig sett förut. helt crazy. 
pappa fick gå med mig ett tag och ryta i åt henne då hon bara struntade i mig totalt och bara brydde sig 
om Stokes borta på framhoppningen. förståeligt. men åh.. 
jag hade tappat fokus totalt och kände att jag bara inte orkade. 
 
L:Cn - gick normalt väl inne på banan. men kändes som hon inte hade ngn energi kvar till att hoppa. 
då hon redan va sjukt svettig pga av allt tjafs utanför. slutade på 4 fel. hon sprang brevid ett hinder. 
 
L:Bn - Stokes va inlastad i transporten och helt borta från Nicki. då vart hon sig själv igen.
men trött, det kändes. jag hade 0 ork kvar. då jag hade brustit ut i gråt i förtvivlan efter l:c rundan.
L:Bn slutade på 14 fel. hon slängde sig ur kombinationen 2 ggr + tidsfel..
 
detta är ngt jag lägger bakom mig. punkt. 
 
/Clara
 

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg

Kontakt/hemlis : (bara jag som ser)


URL/bloggadress :


Vad har du på hjärtat? :