Svar på frågestund -Del 1

Favoritfärg?
C: Rosa absolut
E: Har nog inte riktigt någon, gillar typ allt

Lockigt eller platt hår?
C: lockat med locktång är snyggt, plattplatt hår är snyggt, hehe.
E: eftersom jag har lockigt hår så är platt helt klart snyggast enligt mig.

Nedsläppt eller uppsatt?
C: Uppsatt!
E: Uppsatt
 
Båda : hur träffades ni ? 
Svar : På ett ridläger på sommaren när båda va pluttisar :p 

Båda : om ni fick beskriva varandra med 3 ord, vilka skulle det vara ?
C om Emmy: världens bästa vän 
E om Clara: världens bästa vän 

Emmy : vad är det bästa med Stokes ? 
svar : att han gör alltid sitt bästa och har ett hjärta utav guld.

Clara : vad är det bästa med Nicki ?
svar : Att hon är sjukt modig! aldrig stannat för att ett hinder va läskigt. går dit man styr i skogen m.m
 
Emmy : när du videobloggar så kan man höra ibland att du bryter på två dialekter, vilka och varför ? 
svar : oj, hörs det så tydligt ;) min mamma är från göteborg så därifrån kommer göteborskan och pappa kommer ifrån grycksbo så därifrån kommer mitt dalmål. jag kan säga att det kan kännas lite konstigt att komma ner till göteborg och snacka dalmål ibland ;)

Clara : när du bakar chokladbollar, har du kaffe eller vatten i smeten då?
svar: haha, vatten, kaffe euw..

Clara : jag tycker att din dip dye är otroligt tuff, vart har du köpt färgerna ?
svar: Tack så mkt alltid kul å höra! Jag har köpt färgerna hääär jag har färgerna Cerise och Lagoon Blue.
 
Emmy : om du fick 10 miljoner kronor, vad skulle du göra med dom pengarna då ?
svar: troligen skulle jag handla upp dom på massa onödiga saker... men jag skulle nog spara en hel del och kanske ge lite till välgörenhet :)
 
Du som gjort designen?
svar: Emmy har fixat allt.
 
Båda: skulle ni helst vilja ha en busig häst? eller en snäll och lugn häst? 
C: combo av alla :) 
E: stokes är ju snäll och busig på samma gång ;)

Båda: är det någon av er som vill nå upp till SM?
C: oh ja, mitt långsiktiga mål! ♥ 
E: det skulle vara hur tufft som helst att kunna få rida SM! man kan ju alltid sikta mot de ;)

Båda: hur höga är era hästar?
Nicki: ca 145 cm
Stokes: 148 cm

Båda: när ni rider , vad gör ni oftast? skogen, banan, hoppning, dressyr?
svar: oftast ut i skogen och dressyr. hoppning ca 1 gång i veckan 

Clara: hur många rosetter har du?
svar: 42

Clara: hur långt bort har du tävlat?
svar: Det längsta jag har åkt är till

Clara: har du ramlat av nicki?
svar: haha, jodå det har jag... hehe. 

Clara: hur högt har du hoppat på en tävling?
svar: kom över några hinder på 1m men har rullat på felfria rundor på 95.

Clara: rider du ibland för du måste? eller är det alltid lika kul?
svar: jag rider ibland för att jag måste. om det är ösregn ute blir jag inte riktigt sugen..men hästen måste få motion. även fast jag har en bana och ett stall 10 m utanför huset så kan de va drygt ;) men så känner säkert alla någongång. 

Emmy: Har stokes stegrat med dig någon gång? 
svar: ja det har hänt på någon hoppträning.

Emmy: Är du hel nöjd med stokes, eller är det något du skulle vilja ändra på? i så fall vad?
svar: nej det finns verkligen ingenting jag skulle vilja ändra på farbror <3

Emmy: har du ramlat av stokes? :) 
svar: oja... första gången jag hopptränade hemma ramlade jag av 3 gånger, kass balans.....

Emmy: Vad gör du på fritiden? 
svar: förutom att nästan all min tid går åt till att ta hand om stokes så spelar jag även innebandy.

Emmy: hur ofta rider du stokes? när du rider, rider du själv eller med clara. 
svar: jag rider han ca 5 dagar i veckan. fredag brukar vara vilodag och på måndagar brukar erica jobba han, så ja, ungefär 5 dagar (:

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg

Kontakt/hemlis : (bara jag som ser)


URL/bloggadress :


Vad har du på hjärtat? :