Svar på frågestund -Del 2

Mål med er själva 2013? 
C: håll jämnare stöd och använd benen för att hjälpa för bövelen! glömmer bort dom ibland.
men annars, bli en bättre ryttare överlag helt enkelt.
E: att komma ut på tävlingsbanorna till utomhus säsongen :)

Mål med ridningen 2012? :) 
C: Komma upp i Avd. A -check! 
E: mitt mål var väll att träna så mycket som möjligt så 2013 skulle bli vårat år.

Drömhästen? 
C: Gerco Shröders häst tycker jag eh najs!
 
E: jadu, en utav RGB's hästar kanske inte hade varit fel, men stokes är min drömponny <3

Om ni fick välja VILKEN ponny ni ville i hela världen förutom er egen, vilken skulle det bli?
C: oh shit, finns såå många. men en blogg som jag läser hade en tjej en d-ponny skäck från Holland förut (haha samma som Nicki) men han fick tyvärr lov att avlivas. men han va såå fiin hoppade hur fint so helst.
Chaboukie hette han --> bloggen 
 
E: oj, det finns för många....
 
Ponny / häst 
Brunhäst / svarthäst 
Skäck / skimmel -hallå, svårt val? ;)
Blogg / facebook 
Pigg häst / slö häst 
Pigg häst / stark häst 
Dressyr på banan / dressyr på en äng 
Hoppning i banan / hoppning på en äng 
Data / TV 

Emmy: Vad är det värsta och bästa du vet inom ridningen? 
svar: det bästa är ju känslan när man har presterat sitt bästa på träning/tävling och det lönade sig!

Vad är det bästa och sämsta med Clara? 
svar: det bästa lär ju vara att hon bakar så goda kakor jämt.... hehe, nejdå. men det bästa med clara är att hon alltid är ärlig och är en riktigt bra vän!

Hur många år har du ridit? 
svar: jadu, red ju på ridskola ett långt tag, men ca 8-9 år.

När och hur började dit häst intresse? 
svar: när jag gick på dagis. mamma har alltid gillat hästar och därför drog hon med mig upp och jag kan väll bara säga att det var det bästa hon har gjort !

Clara: vad är det bästa och sämsta med Emmy? 
haha det bästa är ju att det blir aldrig awkward silence med Emmy. kan prata med de flesta utan att vara blyg.
motsatsen till mig ;) men de är ju bara en grej på 1000. sen så haha hör hon ju hmm lite dåligt. så man måste verkligen praataa tydliigt med Emmy. och säga en sak om igen :p
 
Hur många hästar har du haft? 
3 -Första ponnyn va en liten c-ponny Rocket som jag hade i ca 6 år tror jag nog. sen samtidigt fick jag låna Celina.en brud som inte vill tävla. hon hade inte ont någonstans elr så. hoppade skitbra på framhoppning och på hoppträningar, men på tävling ville hon inte. stanna en gång, hoppa osv enda tills du blev utesluten. men hon är en så fantastisk häst som jag lärde mig så sjuuukt mkt på ❤ hade henne i ca halvår, lite mer. men eftersom hon då inte ville tävla, vilket jag ville, så kom ju Skrutt plutt Nicki ❤ 
 
 
Hur många år har du ridit? 
haha hela livet. satt på manken och va ute galoppera med mamma när jag bara va en liten skit. 15 år då ;)
 
När och hur började ditt häst intresse? 
Mamma och pappa har hållt på med hästar hela livet typ så jag fortsatte på samma spår. 
 
emmy: du skriver ju inte så mkt om din pappa, är dina föräldrar skilda eller så? 
svar: hehe, nej, mina föräldrar är inte skilda, men mamma är mera indragen i hela hästsaken än pappa. och jag tror inte att det är så intressant för er att läsa om hur mycket min pappa kör mig till stallet varenda dag, så han är en liten outsider om man ska kalla det så ;)
 
 

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg

Kontakt/hemlis : (bara jag som ser)


URL/bloggadress :


Vad har du på hjärtat? :