Träningslägret i Enviken

har bokstavligen haft det riktigt lyx denna helgen! började med att spela en hemmamatch med Dalalaget mot Gästrikland som slutade 4-4. tyckte vi gjorde det riktigt bra faktikst. hade ett bra grundspel och vi börjar få till powerplayet också nu. stolt över tjejerna som kliver in och ger allt dom har!
 
efter matchen så åkte vi direkt till Enviken. vi sov i någon sorts form utav församlingshem som var hur fint som helst. på kvällen tog vi det lugnt, fick en otroligt god middag! vi fick baguetter och sen fick vi fylla dom med kyckling, potatissallad och grönsaker. riktigt gott så man var mätt tills man skulle sova ;) efterrätt fick vi till och med :D det var cheesecake, kladdkaka och om vi ville ha fick vi kaffe ;)
 
på morgonen fick vi en sån himla god frukost. var verkligen som om vi bodde på hotell. det var allt från gröt och ägg till olika mackor med massa pålägg. åt tills man inte orkade mera eftersom det skulle bli en lång dag med mycket träning :)
 
direkt efter frukosten gick vi ner till teorisalen i sporthallen och gick igenom lite saker. vi pratade bland annat om hur vi tyckte att uppvärmingen innan match ska vara, vad vi tycker om vårat spelsätt i power & boxplay. sen var det bara att ner och byta om till en 1,5 timmes lång träning :) på träningen gick vi mest igenom hur vi ska röra oss inom boxen och sånt, lite basic saker bara så alla har det klart för sig. 
 
sen var det dags för lunch. det blev pastagartäng. lärde mig öven att äta granatäpple. fy sjutton va gott det var! har en känsla av att jag kommer äta ihjäl mig på sånna.. även här fick vi efterrätt ;)
 
efter lunchen plockade vi ihop alla våra saker och städade. sen gick vi ner till teorisalen igen för ett till teoripass och sen ett träningpass till.
 
kan bara säga att jag är riktigt glad över att jag har fått chansen att lära känna dessa underbara tjejer så himla bra och att jag får chansen att spela med dom bästa 98orna i Dalarna. det är ju trotsallt vi som representerar våran årskull från Dalarna. 
 
så som sagt, jag är nöjd över helgen!
 
 
 
Dalarnas distrikslag 13/14 <3

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg

Kontakt/hemlis : (bara jag som ser)


URL/bloggadress :


Vad har du på hjärtat? :