Seger mot Gästrikland

Oj herregud vad denna dagen har gårt fort. Hann åka en kort sväng till stallet innan vi åkte till staden för att hämta upp Anna, Elsa & Emma. Påväg ner till Gävle så hamnar vi bakom en plogbil, herregud va segt det gick!! Vi låg bakom den där plogbilen i säkert 40-50 minuter.. Och eftersom det aldrig blev tvåfiligt häller så kunde vi inte köra om häller. Så vi kom försent till samlingen, men våran ledare sa att det inte gjorde nått då det faktiskt inte var vi som orsakade förseningen.

Matchen var otroligt bra! Jag och Wilma delade på den och vi spelade 4 x 15 rullande tid så perioderna gick riktigt fort! I första perioden gjorde vi 2 mål, sen gick det lite fram och tillbaks men det slutade med en välförtjänt vinst! 4-2 stod det när matchen var slut. Vi blev lite tillbaka pressade och något stressade under sista perioden men tjejerna hanterar allt galant! Riktigt stolt över dom! 

Jag tycker själv att jag har utvecklats och blivit en bättre målvakt då jag vågar ta mera plats på planen och "styra" spelet bakifrån. Jag hoppas verkligen att det kan gå så pass bra nu så jag får åka med till Umeå. Det hade ju varit en upplevelse på riktigt! Men men, nu väntar ett träningsläger nästa helg och då ska vi även möta Gästrikland igen, fast på hemmaplan. Så det är bara att kötta på nu och visa att man ska vara med!







KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg

Kontakt/hemlis : (bara jag som ser)


URL/bloggadress :


Vad har du på hjärtat? :