Q/A

Frågor från Micaela:
båda: hur länge har ni ridit?
emmy: jag började rida när jag var sex år gammal.
clara: hela livet, fick min första häst när jag va 4 år
 
båda: hur många hästar har ni haft?
emmy: stokes är min första
clara: 4 totalt. en welshmountain som hette Obelix som jag hade på foder, sen Rocket en liten c-ponny som jag lärde mig det mesta på, sen Celina som inte va min men hade henne på obestämd tid.  
men de funkade tyvärr inte då hon inte vill tävla och jag ville. därför köpte vi Nicki :) 
 
båda: har ni ridit på ridskola?
emmy: japp, där började jag som liten, nu när jag fick stokes så rider jag endast privat.
clara: yes, tills jag tyckte att jag klarade mig bättre på egen hand.
 
båda: hur länge har ni känt varandra?
svar: sen vi har 10 år :)
 
Frågor från Dressyrponny.se:
Superfin blogg, älskar headern!

båda: Hur länge har ni ridit?

emmy: sen jag var 5 år.

clara: hela livet

båda: Bloggar ni för att det är kul eller någon annan anledning? 

clara: Det är kul och jag tkr om att dela med mig av diverse livshändelser. 

emmy: hehe, svarar samma som C

båda: Vad är era mål inom ridningen?

emmy: detta året skulle det va härligt att komma runt en L:c med placering, men i framtiden vill jag tävla nationellt/SM

clara: just nu med Nicki är det att nolla och få säkra rundor i L:B. men det ultimata målet skulle va SM :) 

båda: Vilka bloggar läser ni?

emmy: ppaow.blogg.se, hehe suger på att läsa bloggar...

clara: ojojoj jag har en liten lista hehe.. ↓

ponnysanning.se, carlssonpataket.se, ztreliin.se, nellieberntsson.se, johannagrant.se, carolinebagfeldt.se, tyrashastar.se, teamwilmam.blogg.se, ppaow.blogg.se, claraslife.devote.se, moahamreus.blogg.se, linnolsson.se och henrikbarry.se 

båda: Vilken gren inom ridning är roligast, tycker ni?

emmy: hoppning! dressyr är väl rätt okej också när det går som de ska ;)

clara: hoppning absolut, men jag skulle lätt kunna tävla fälttävlan också :D

malin:
Båda:
* Hur länge har ni ridit?

emmy: sen jag var 5 år

clara: heela livet
* Hur många hästar har ni haft?

emmy: stokes är min första

clara: 4 totalt, kolla fråga ovan ↑
* Favorit hästras?

emmy: har nog ingen speciell

clara: ingen spec, Nicki är nån blandning av de mesta tror jag hehe. tkr om henne :)

* Favorit citat?

emmy: if you can dream it, you can do it!

clara: Everything happens for a reason! 

* Favorit sport (förutom ridning) ?

emmy: innebandy helt klart! handboll är också rätt roligt :)

clara: innebandy

* Favorit blogg?

emmy: våran egna ;) hehe

clara: nellieberntsson.se och johannagrant.se

ester:
1. Till er båda: Hur tycker ni att en bra blogg ska vara?

emmy: innehålla mycket bilder, då är jag nöjd :)

clara : olika inlägg, inte samma race hela tiden. bilder, filmer och bra inlägg och lagom uppdatering :) 


2. Till er båda: Varför började ni rida?

clara: haha har det i blodet. mamma och pappa håller på med hästar och har gjort det enda sen jag inte ens fanns, så jag kom in på den banan genom mamma och pappa. 

emmy: mamma ville att jag skulle prova. sen dess har det bara rullat på ;)

3. Till er båda: Hur många år har ni haft era hästar?

emmy: jag har haft stokes i 1 år.

clara: Nicki har jag haft i 2 år, är inne på det 3e nu. 
4: Till er båda: Är Stokes och Nicki era första hästar?

emmy: ja stokes är min första.

clara: Nix, Nicki är min fjärde :) 
5. Till er båda: Framtidsdrömmar?

emmy: inom ridningen - rida SM. annars? jadu, inte en blekaste aning ;)

clara : tjäna penge! ;) hehehe
6. Till er båda Mål 2013 i ridningen?

clara: jag hade velat debutera L:A i år, men det blev lite krångel i L:B och vi fick en liten svacka. så nu är målet att få stadiga noll rundor i L:B så tar vi L:A nästa år! :)

emmy: att få placering i LC (L:C+5)

zuzanna:
Lite frågor till er båda :
Hur länge har ni ridit ?

emmy: sen jag var 5 år.

clara: heela livet.
Bästa hästminnet ?

clara: KM på Shade och Nicki samtidigt, upp och ner byt häst hit och byt häst dit. slutade med att jag vann på Nicki och kom 2a med Shade. tävlade mot mig själv i omhoppningen. rev sista med Shade men hade bättre tid med henne! :)

emmy: oj, har många härliga minnen! men det bästa hästminnet måste ju ha vart att få stokes, utan tvekan ;) min farbor <3

Vilken var eran alldeles första häst som ni red på ?

emmy: oj hehe, är rätt senil så jag kommer inte ihåg faktiskt... ;)

clara: en svart liten shettis som hette Tudor. 

Bästa minnet från en tävling ?

clara: debuten i L:C, första omhoppningen ever. har aaaldrig varit fokuserad i hela mitt liv! red in i ett hinder bakifrån och Nicki gick ner på knä men jag gasa på och vann debuten! hade jag aldrig trott, då nicki va ganska svårsvängd då. 

emmy: det lär nog va senaste tävlingen i svärdsjö i L:C. visst, de blev 0+4 fel, men allting stämde så bra bara. allt va som det skulle. så jag var nöjd, trots nedslaget :)
Hur vart det så att ni började rida ?

clara: genom mamma och pappa.

emmy: genom mamma
Hur länge har ni bloggat tillsammans , hur började ni blogga tillsammans ?

svar: tror vi är inne på andra året nu, vi är bästa vänner och vi slog oss ihop helt enkelt.
Favoritfärg på häst / ponny ? 

clara: SKÄÄÄCK, elr skimmel 

emmy: skäck
Favoritras på häst / ponny ?

emmy: ingen speciell

clara: ingen spec 
Bloggar ni läser ?

emmy : hehehehe, typ ingen ;)

clara: kolla ovan ↑

tova:
Båda:
1. Bästa hästminne?

svar: kolla ovan ↑
2. Favorit film?

emmy: oj, har för många ;) men sanctum oh twilight är bra :)

clara: Hunger games
3. Favorit färg på häst/ponny

svar: kolla ovan ↑
4. Hur kommer de sig att ni började rida?

svar: kolla ovan ↑
5. När fick ni era första egna hästar/ponnyer?

emmy: den 1 juni 2012.

clara: när jag va 4 år så lånade vi Obelix. 

6. Några this or that
Cola/fanta
Häst/ponny
Sommar/vinter
Myskväll hemma/ut och festa
Gå upp tidigt/sent

michelle:
Vad är era framtidsdrömmar innom ridning och hästar? :)

emmy : säger samma som Clara :)

clara: hästar ska jag aldrig ge upp, även om jag kanske inte jobbar fullt med hästar i framtiden. så är dom ändå en del av mitt liv. har ingen aning om vad jag ska bli när jag växer upp. tralalalala


KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg

Kontakt/hemlis : (bara jag som ser)


URL/bloggadress :


Vad har du på hjärtat? :