Grymt irriterad

ÅHHHH, jag dör bara när det kommer fram folk till mig och säger "ridning är ingen sport". Dra åt hel***e med er ! DET ÄR DET VISST.Vi tränar minst lika mycket som alla andra, om inte mera. Vi lyfter hö som väger 15-10 kg nästan varje dag, bär höpåsar och spånbalar. Sen till ridningen, hur kan ni ens säga något sånt ? Att det inte är en sport, jag blir bara så frustrerad. Att folk inte ser vad vi gör för våra underbara djur ! Vi tränar oss otroligt mycket när vi rider, det krävs faktiskt en hel del magmuskler för att kunna rida dressyr och inte bara sitta som en potatissäck på hästryggen.
 
Dom säger att vi är lata som bara "åker runt" och låter hästen göra allt jobb. Amen jotjena, så var det ja ? Bara åker runt, men herregud, sitt upp på en häst och hoppa en SM-bana eller rid Grand Prix dressyr, GÖR DET DÅ OM DET SKA VARA SÅ FÖRBASKAT ENKELT ? Vi jobba minst lika mycket som hästen, vi tvingar inte hästen till att göra någonting. Vi kan ta dressyr t ex, vi rider dom inte i form för att det ser så himla snyggt ut, utan för att det bygger upp deras muskler på ett bra sätt och dom blir mjukare i leder osv. Vi hjälper dom !

Så snälla nån, säg inte så. Jag & många fler blir så grymt irreterade när ni säger så som ni gör. Vi visar respekt för era sporter, så ni kan sluta dra ner våran i skiten.

Varför skulle RGB inte få Jerringpriset för ? Han förtjänar det, lika mycket som hästen.
 
 
bildens källa : http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3052&artikel=4927379
 
/ Emmy
 
 

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg

Kontakt/hemlis : (bara jag som ser)


URL/bloggadress :


Vad har du på hjärtat? :