rider aldrig med långa tyglar

en sak som jag kom och tänka på igår när jag red ut på Nicki..
jag VÅGAR inte rida med långa tyglar på Nicki. hon ser alldeles för mkt. ena sekunden kan hon gå hur fint som helst sen så får jag ett hårstrå i munnen och så klart så vill jag ju ta bort det men kan nästan inte. för Nicki har ÖGON på örspetsarna. hon ser ALLT. bokstavligen ALLT. igår så hade de plattat till marken eftersom det va så gropigt och då va det lite blött också så hon körde ner huvet så jag nästan flög av, BARA frö att kolla på lite blöt sand -.-
så rider MAX på 3e "knoppen" ibland 3,5. rider jag med absolut längtsa tygeln är jag rädd att jag ska flyga av med jämna mellanrum..
Rider ni med långa tyglar, elr har ni också lite av det här problemet?

/Clara



KOMMENTARER


följer dig nu med :D

2012-03-30 // 16:05:58
Namn :
Kom ihåg

Kontakt/hemlis : (bara jag som ser)


URL/bloggadress :


Vad har du på hjärtat? :