Pessoa

När jag kollar igenom en del bloggar och så, så är det himla stora debatter om pessoabettet nu. Folk skriver att det är djurplågeri att rida med detta bettet. Och jag tror att det finns väll ändå bett som är värre än ett pessoa ? Om man vill kunna känna sig trygg och säker på hästryggen och man kanske har en lite stark ponny/häst, så kanske man åtminstånde vill kunna ha kontroll ?
 
När Clara skrev för någon vecka sedan att hon skulle rida med pessoa så var det någon som kommenterade att hon skulle rida med pelham för att skippa alla problem. Jag säger inte att ni ska sluta bry er om vad folk gör, verkligen inte. Men Clara har rutin, kunskap och är medveten om vad hon gör. Dessutom hade Nicki vilat så hon kanske skulle kunna ha lite överskotts energi. Mi ponny, Stokes, blir väldigt stark vid uteritt ibland, så jag brukar rida han på stång. Det är ju bara för att få kontroll.
 
Det är så otroligt stora debatter om detta bett nu. Vissa tycker att det inte ska få finnas och vissa tycker att det inte ska vara konstruerat som det är osv osv, men nu finns bettet och det är konstruerat på ett visst sätt.
 
Så jag tycker att ni som skriver att det är djurplågeri, sluta skriv så ! Ni vet kanske inte hur mycket dom får kämpa med sina ponnyer ? Så lägg ner alla elaka kommentarer om detta bettet..
 
/ Emmy

KOMMENTARER


Håller med. Gått över styr med pessoadebatten!

Svar: om det har!?
Riders of Sweden

2012-07-20 // 18:01:58
L I N N & M O A - photoblogg http://limophoto.blogg.se

Precis skaffat en blogg, tänkte att jag kunde skaffa besökare så om du också vill ha en till besökare så kan vi göra ett bloglovin byte?
Släng in en kommentar på min blogg om du vill och vilket nummer du blev så gör jag detsamma sen! :D

2012-07-20 // 18:18:26

Följer dig nu, fick numer 16!

2012-07-20 // 18:29:40
Namn :
Kom ihåg

Kontakt/hemlis : (bara jag som ser)


URL/bloggadress :


Vad har du på hjärtat? :