våga va dig själv

i hägstadiet när man blir  ''ny'' där som 7a så är min osäker och vågar knappt göra ngt. men andra året jag örjade 7an (termin alltså) så färgade jag mina toppar rosa. 1 enda person till som hade det i skolan. och en i min klass frågade
-Hur vågar du egentligen?
ögonlocken flög upp och ja tänkte, va? vadå?
jag är INTE rädd för vad ngn anna ska tycka om mig. jag känner att jag klär mig hur jag vill och fixar mitt hår hur jag vill och mitt smink hur jag vill! som nu nu går jag i 8an och färgade håret ytterligare. jag gillar det GRYMT mkt. och ingen kommenterar ngt dumt.
 
man ska ha sin egen stil, stick ut för tusan! va inte en original svenne och klä dig som alla andra. stick ut och visa att du är lite mogen och att du vågar. bli en förebild för andra !
 
finns ju så många stilar man kan "hålla sig till". men liksom vadå? kör ett eget race och ta på dig det du trivs i.
lotsas inte va ngn annan i de du inte gillar.
 
va dig själv, gör som du vill, stick ut!
 
/Clara

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg

Kontakt/hemlis : (bara jag som ser)


URL/bloggadress :


Vad har du på hjärtat? :