Populär fråga

En fråga jag alltid brukar få när jag står i mål eller liknande är "gör det inte ont"? Då ska jag svara på den, en gång för alla. Jo, det kan göra förjävligt ont ibland, men man får inte visa det.
 
Jag har fått skott på mig som har gett mig blåmärken, och då kan folk gärna säga typ "ååh va klen du är", men ställ dig själv i ett mål ? Vissa som kaxar imot så grymt mycket är hur bollrädda som helst. Så jag menar att det kan svida som fan, man kan bara vilja skrika så glaset på dörrarna går sönder, men man gör det inte. Om jag kan få en hård boll på handen kan jag typ ruska på handen eller något, men jag säger ingenting. Den enda gången som jag verkligen har fått bryta matchen var ena gången när jag fick ett slag så min nagel sprack helt totalt (och nu tänker ni säkert, vilken jävla fjortis, men det gjorde skitont) och en annan gång fick jag en spricka i fingret. Så man är utsatt som målvakt, det är man. Men jag brukar alltid tänka på att jag inte ska säga något som kan få mig att få mig att verka svag, utan bara stå där fokuserad och vara som en tegelmur. 
 
Nu blev det väldigt hoppigt märkte jag. Men tänk på att det kan göra ondare för vissa målvakter, det varierar. Men peppa alla lika mycket och ha kul. Och smärta får man ta, det är en lagsport. Alla för en, en för alla.
 


KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg

Kontakt/hemlis : (bara jag som ser)


URL/bloggadress :


Vad har du på hjärtat? :