Jag och min Fläck

Ja jag antar att du klickat dig in här för att få reda på vad jag är för en liten filur som lägger ut min vardag i text, bild och film. Jo, ja det är jag Clara Marta Elisabeth Ringsén.bosatt i bonde byn, Dalarnas Schweiz, you name it. Bjursås med andra ord. jag är den udda tjejen i skolan som vågar va mig själv till 100%.
mitt hår är rosa och blått i topparna. men det spelaar ingen roll, hästlivet ÄR mitt liv, 24/7. 
föddes här 1998 den 15 april, föddes direkt in i hästlivet.
bor med la familia mamma Erica, pappa Mats och storebror Erik. och inte bara människor räknas in i min familj.
på gården bor även 5 små kaniner i alla olika storlekar. och även 2 lurviga hundar, pumisar :) 
förutom att spendera alla fritid som blir över i stallet så brukar jag shoppa, blogga och lyssna på musik.
Vem gör inte liksom? ;) men hästarna tar absolut största delen av tiden.
 
  
 
 
Nu då till den lilla fläckiga bruden Nicki som egentligen heter Janniek. Hon är ett sto, född 06 i Holland. 
ingen aning om vem som är mamma elr pappa. men det spelar ingen roll. Nicki är så cool ändå.
det här är en brud som älskar att hoppa. hon har alla kvaliteer för att hoppa stoora hinder. 
men vi har en bit kvar. hon kom till mig 2011 som en liten tunn, smal och outbildad plutt. 
de enda hon va bra på va att hoppa hinder höga som hus och gasa på, fullt ös medvetslös. 
hon satsade på en bom på 20 cm som om den va 120 cm... därför behövdes en extra hjälp för att få kontroll på henne. ett pelham fick jag rida på länge och väl innan hon lugnat ner sig. 
nu går det mesta som på en dans och rider på vanligt bett och tävlar i hoppning. 
 
vi utvecklas och stärker vårt band tsm för varje dag som går. och de ska vi fortsätta med. 
vi är bästa vänner 4-life <3 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg

Kontakt/hemlis : (bara jag som ser)


URL/bloggadress :


Vad har du på hjärtat? :